Polecamy

Co zrobić z uszkodzoną przesyłką?

Jak przesyłać alkohol kurierem?

Poradnik

Co zrobić z uszkodzoną przesyłką?

Kiedy następuje taka sytuacja, że kurier nie zjawia się z przesyłką nawet przez kilka dni, a kiedy w końcu się zjawia, to okazuje się, że przesyłka, którą dostarczył, jest zniszczona albo uszkodzona? Co wtedy zrobić? Czy można bronić sowich praw w pełni skutecznie w konfrontacji z firmą kurierską?

Z doświadczenia wiadomo, że kiedy przesyłka nareszcie dochodzi po długim czasie oczekiwania, to radość jest tak duża, że nie zwraca się uwagi na ewentualną winę, jaka leży po stronie kuriera. Przestaje być ważne, że przesyłka została dostarczona dzień po spodziewanym terminie i to nawet nie w tej godzinie, kiedy to miało nastąpić. Problem powiększa się, kiedy kurier już odjechał, a klient otwiera przesyłkę i dopiero wtedy zauważa, że z jej zawartością nie jest wszystko w porządku. Czy w takim przypadku jest jeszcze możliwość, że odzyska się swoje pieniądze?

Spóźnienie kuriera

Kiedy klient potrzebuje szybko dostarczyć przesyłkę, to zwykle korzysta z usług kurierskich. Od kuriera powinno się otrzymać informację o tym, jaki jest planowany termin dostarczenia przesyłki. Kurier musi się wywiązać z tego terminu.

Jeśli jakiś klient termin otrzymania przesyłki uważa z jakichś względów za szczególnie ważny dla siebie, to może walczyć o odszkodowanie za spóźnienie. Wysokość takiego odszkodowania jest zależna od tego, co jest zawarte w regulaminie firmy kurierskiej. Nie może być wyższa niż dwukrotność opłaty za transport. Zdarza się często tak, że w regulaminach brakuje informacji na ten temat – to celowy zabieg, żeby przewoźnik nie musiał ponosić odpowiedzialności, jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Trzeba jednak wiedzieć, że zgodnie z prawem pocztowym i przewozowym taki zapis jest niezbędny.

Jeśli chodzi o odszkodowanie za to, że paczka dotarła nie w umówionych godzinach, to nie jest ono możliwe do uzyskania. Można je dostać tylko wtedy, gdy nadawca wykupił u firmy kurierskiej specjalną usługę.

Uszkodzona przesyłka

W razie uszkodzonej przesyłki

Adresat musi pamiętać, że powinien sprawdzić otrzymaną paczkę jeszcze przy kurierze. To szczególnie sprawdza się wtedy, gdy widać gołym okiem, że opakowanie jest naruszone. A co gdy paczka zostanie odebrana przez sąsiada?

Odszkodowanie za zniszczenie przesyłki będzie możliwe do uzyskania, jeśli złoży się reklamację w ciągu 7 dni od dnia dostarczenia – nawet jeśli nie ma protokołu. Odbiorca musi wtedy udowodnić, że zniszczenie zostało dokonane podczas przewozu. Jeśli wykaże się, że to wina kuriera, wówczas można uzyskać równowartość zamówienia.

Jaki jest sposób wystąpienia o odszkodowanie? W przypadku różnych firm kurierskich sposoby są inne. Najlepiej szukać informacji na ten temat na ich stronach internetowych, gdzie znajdują się regulaminy firm. A jeśli tam trudno znaleźć takie informacje, to można skorzystać z infolinii dla klientów, gdzie pracownicy udzielą informacji.

Nie trzeba się bać, że nie wygra się sprawy. W razie problemów można skorzystać z pomocy Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zobacz

Jak zaprzyjaźnić się z kurierem?

Coraz częściej kupujemy rzeczy w Internecie, wiec ktoś musi je do nas dowozić i ten ktoś...

Sposoby na wysyłkę ciężkich przedmiotów

Zakupy przez Internet cieszą się w ostatnich czasach coraz większą popularnością. Nic w...